Ledningen ApS

Handelsbetingelser

Ledningen Aps 

Adresse: Malervænget 3, 5560 Aarup
CVR-nummer: 40326448 

Tlf.: 52 19 96 57 

Priser

På Ledningen.dk viser vi alle priser i danske kroner (DKK) alle priser er inklusiv moms (25 %). Priserne opdateres dagligt på vores hjemmeside, så du altid får de seneste dagspriser. 

Betaling

På Ledningen.dk accepterer vi betaling med kort (Visa, Dankort, MasterCard), MobilePay og netbetaling. Når du betaler med kort eller MobilePay, bliver beløbet først trukket, når vi sender varen fra vores lager. Hvis du vælger at betale med et internationalt betalingskort (Visa, MasterCard osv.), reserveres købsbeløbet på dit kort. Reserven ophører enten, når pengene trækkes fra din konto, eller hvis du annullerer dit køb, inden beløbet bliver trukket. 

 

Ledningen ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende. 

Ledningen ApS’ egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL-protokol. 

Kontraktindgåelse

Ved enhver transaktion skal du acceptere betingelserne i vores handelsvilkår. Vi opfordrer dig til omhyggeligt at gennemgå disse vilkår og blive fortrolig med de forpligtelser og rettigheder, de indebærer. 

På Ledningen.dk kan transaktioner med personer under 18 år kun foretages af forældre eller værger, der er bemyndiget til at handle på vegne af mindreårige. Alle aftaler indgås på dansk. 

 

Ledningen ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende. 

Ledningen ApS’ egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL-protokol. 

Levering

Vi tilbyder gratis fragt til hjemmelevering på alle ordre over 499 kr.  

Vi afsender indenfor 1-3 hverdage på alm. Lagervarer.  

Alle ordre leveres med GLS og kan sendes til privat adresse, pakkeshop eller erhverv. Overgår pakkens vægt 25 kg til hjemmelevering og 20 kg til pakkeshop kan ordren ikke håndteres af GLS og vil derfor blive leveret af en fragtmand på en palle. Prisen ændres ikke efter vægten på ordren. Har du valgt levering til pakkeshop, skal du være opmærksom på, at din ordre kan blive leveret til en anden pakkeshop, hvis der ikke er plads i den valgte.
Kvalificerer din ordre sig ikke til gratis fragt er prisen for forsendelse følgende:  

GLS pakkeshop: 59,00 kr.
GLS privat: 69,00 kr.
GLS erhverv: 59,00 kr.  

Klik & hent ved ledningen.dk 

Ønsker du selv at afhente din ordre ved vores lager i Aarup/Fyn skal dette aftales med vores support på support@ledningen.dk. Hvis du har placeret din ordre inden kl. 11.00, kan du afhente samme dage efter kl. 15.00. Dog først når du modtager en mail om den er klar til afhentning, da der kan være forsinkelser i travle perioder.  

Må ordren leveres på adressen uden man er hjemme, kan placering hvor ordren må stilles beskrives kort i ‘Bemærkning til ordren’. Vi tager forbehold for, hvis det ikke er muligt at få adgang til placeringen, ellers hvis det ikke er forsvarligt. Når ordren er afleveret, overgår risikoen for varen til dig. 

Vi opfordrer dig til straks at inspicere din vare og kontakte os, hvis der er synlige tegn på skade. Vær opmærksom på, at det kan være vanskeligt at påvise skader, der er opstået før leveringen, når varen først er blevet leveret og efterladt uden opsyn. 

For at sikre en problemfri håndtering anbefaler vi kraftigt, at du inspicerer varen eller pakken for eventuelle transportskader, før du kvitterer for modtagelsen. 

Tøv ikke med at kontakte os så hurtigt som muligt, hvis varen lider af nogen form for skade. 

Ledningen påtager sig ikke ansvar for skader eller forsinkelser, der skyldes force majeure. Ledningen vil informere dig så hurtigt som muligt, hvis situationen udvikler sig til force majeure. Force majeure kan inkludere faktorer som strejker, krig, naturkatastrofer og pandemier.

Har du ikke modtaget din pakke indenfor 3 hverdage, efter du har modtaget en beskæftigelse på at din ordre er afsendt, skal du straks kontakte support@ledningen.dk.  

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. 

Vær obs på, at vi ikke kan give fortrydelsesret på ordre der er ”Metervare”/”Metermål”, da vi klipper i hele tromler for at levere dit stykke. Afklipsbestillinger er altså en specialvare. 

Fortrydelsesret udløber 14 dage efter du har modtaget varen.  

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.  

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du informere os inden for 14 dage efter leveringsdatoen. Efter du har informeret os om din beslutning, har du yderligere 14 dage til at returnere varen til os. 

Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail support@ledningen.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret. 

Vi tjekker varens stand ved returnering, og vurderer salgsstanden, derefter returneres du det beløb vi har vurderet varens stand er i. 

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Ledningen ApS at vurdere varens stand. 

 

Fortrydelse af dele af købet 

Hvis du har købt flere varer i én ordre, kan du returnere en eller flere af disse varer. Vær opmærksom på, at fragtomkostningerne ikke refunderes, hvis du vælger at fortryde en del af dit køb. 

 

Ingen fortrydelsesret på udvalgte varer  

Fortrydelsesret gælder ikke for følgende køb: Varer, der er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et markant personligt præg. 

Bemærk venligst, at der ikke kan gives fortrydelsesret for ordrer af “Metervare”/”Metermål”. Dette skyldes, at vi klipper fra hele tromler for at levere din bestilling, hvilket gør afklipsbestillinger til en specialvare. 

 

Vi vurderer varens stand – sådan skal du pakke den 

Du er ansvarlig for enhver nedgang i varens værdi, der opstår ved håndtering ud over det nødvendige for at bestemme dens karakter, egenskaber og funktioner. Det betyder, at du kan afprøve varen som i en butik, men den må ikke tages i faktisk brug. 

Skulle varen blive anvendt ud over det tilladte niveau, anses den for brugt, og du kan i tilfælde af fortrydelse miste en del eller hele købsprisen afhængigt af varens salgsværdi. I visse situationer kan det resultere i, at kun fragtomkostningerne refunderes. 

For at beskytte både varen og dens originale emballage under forsendelsen, anbefaler vi, at du anvender en yderligere beskyttende emballage. Mangler den originale emballage, eller er den beskadiget, kan det reducere varens værdi. 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Ved fortrydelse af købet refunderer vi det fulde beløb, du har betalt, eksklusiv leveringsomkostning. Skulle varen være forringet i værdi, fratrækker vi den omkostning, du er ansvarlig for, fra det beløb, der skal refunderes. Vi foretager refusionen inden for 14 dage efter, at vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. 

Pengene tilbageføres via samme betalingsmetode, du anvendte under købet, medmindre andet er aftalt. Vi holder tilbage med tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, eller du har dokumenteret, at varen er blevet sendt tilbage. 

Vær opmærksom på, at vi ikke accepterer pakker sendt uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Alle returvarer skal sendes “med omdeling” for at undgå, at pakken returneres til dig. 

Reklamation

Når du køber på www.ledningen.dk, har du som forbruger ret til 24 måneders reklamationsret. Dette indebærer muligheden for reparation, ombytning, fuld refusion eller prisafslag, afhængigt af den specifikke situation. Opdager du en fejl eller mangel ved den købte vare, skal du kontakte Ledningen ApS så hurtigt som muligt og inden for rimelig tid for at beskrive problemet. Reklamationer inden for de første 2 måneder vil altid blive betragtet som rettidige. 

Ved reklamationer formodes eventuelle fejl indtil 6 måneder efter levering at have været til stede ved levering, medmindre andet kan dokumenteres af Ledningen ApS, eller varen har en forventet levetid på under 6 måneder. For at en reklamation kan godkendes, skal den være berettiget, og manglen må ikke være opstået på grund af forkert brug eller skadende adfærd. 

Ved godkendte reklamationer refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger. Hvis du vælger at returnere varen, send den venligst til:
Ledningen ApS,
Malervænget 3,
5560 Aarup.

Husk at returnere varen i forsvarlig emballage og vedlæg en kopi af fakturaen/bon samt en beskrivelse af fejlen eller manglen. 

Persondatapolitik

Når du handler hos os, indsamler vi en række oplysninger, herunder dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. 

Vi indsamler og deler kun de personoplysninger, der er nødvendige for at kunne sende varen til dig. 

Dine personoplysninger opbevares af Ledningen ApS og vil som udgangspunkt blive opbevaret i op til fem år, hvorefter de slettes. Vi samarbejder desuden med flere eksterne virksomheder, der opbevarer og behandler data på vores vegne. Disse virksomheder har ikke tilladelse til at anvende dine oplysninger til egne formål. Både direktøren og medarbejderne hos Ledningen ApS har adgang til de oplysninger, vi har registreret om dig. 

Vi samarbejder udelukkende med databehandlere, der kan sikre dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Som registreret hos Ledningen ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til support@ledningen.dk. 

Den dataansvarlige på ledningen.dk er Ledningen ApS. 

Logstatistik

Logstatistik er data, som indsamles om adfærden på en hjemmeside. Denne statistik kan omfatte oplysninger som, hvor mange har besøgt siden, hvilke sider der bliver set, og hvor lang tid man opholder sig på hver side. Formålet med logstatistik er at analysere og forbedre hjemmesidens funktionalitet og indhold. 

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Anvendelse af Cookies

Cookies er små tekstfiler, som gemmes på en computer eller mobil enhed, når en hjemmeside besøges. De anvendes til at registrere præferencer og aktiviteter på siden, for eksempel login-informationer eller indhold i indkøbskurve. Dette hjælper hjemmesiden med at tilpasse oplevelsen ved fremtidige besøg. Cookies anvendes også til at indsamle data om brugen af hjemmesiden, hvilket kan anvendes til at forbedre både indhold og funktionalitet. På ledningen bruger vi det til at øge brugervenligheden. 

Du kan altid slette cookies lige meget hvilken browser du bruger. 

Chrome

Microsoft Edge

Safari

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@ledninge.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg 

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus. 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.